Chudobka

Chudobka


Je pondělní odpoledne, devátého března roku 2015 a já sedím doma u počítače a jako obvykle něco dělám. Ze soustředění mě vytrhává telefon. Volá Veru, jestli prý nepůjdu ven. Je to výborný nápad, přece jenom to, co mám rozděláno, můžu dodělat večer. Zaklapávám počítač, beru foťák a za pár chvil už míříme na náš oblíbený, a ne příliš vzdálený, Vyšehrad.

U rotundy svatého Martina odbočujeme doprava na hradby. Kocháme se pohledem, kecáme a přemýšlíme, kam dál. Veru si vzpomněla, že tu byla s nějakou kamarádkou na hřbitově u hrobu jejích příbuzných, a že tam tedy také půjdeme. Cestou ještě utrhla maličkou sedmikrásku.

Na hřbitově chvilku hledáme správné místo a nakonec ho úspěšně nacházíme. Veru pokládá kytičku na hrob a já vidím zajímavý obraz - starý, velký, šedý, těžký, kamenný hrob a na něm se choulí maličká, zpola uvadnutá, bílá sedmikráska.

Sedám na bobek a fotím to co nejvíc z úrovně kytičky. Nějak takhle.




Pokračujeme dál, hledáme hroby slavných osobností a pak jdeme domů.

Z RAWu vyvolávám fotky jen s minimálními úpravami. Doostřím a pak lehce hnu s křivkami. Chci, aby byla sedmikráska opravdu bílá, proto vršek křivky tlačím doprava. Spodek jen malinko přitmavuji.




Nevypadá to špatně, ale můj záměr byl přece jenom ještě trochu jiný. Chci to celé mít tmavší, ovšem až na bílou sedmikrásku. 
Dělám proto takovouto masku.



Hýbu šoupátky a vše, krom kvítku, se poslušně ztmavuje.
Nakonec rovnám horizont, ale jak tak na to koukám, tak jsem ho mohl srovnat ještě o něco lépe.

Výsledná fotka je tato.





Tuto fotku jsem zahrnul i do "Mojí naivity". Přece jenom smrt k životu patří a všechno nemůže být jen veselé.

Celé to máte zde:

Moje naivita - Chudobka


Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Jak jsem fotil letadla II

Slunovrat