Pět prstů zimy

Pět prstů zimy


Je úterý, 1. března 2016, něco málo před desátou dopolední. Nacházím se, společně s Veru, v Deštné v Orlických horách a užíváme si prázdnin. Já, již dávno nasnídán i napojen dopolední kávou, rozhodl jsem se jít Veru vzbudit a zkusit, jestli třeba náhodou by se mnou nešla ven.

Vstupuji do značně temného pokoje číslo 7. Ano, je to ten samý pokoj, jako z příběhu fotky Zátiší s bačkorami, jen jsme skočili o rok blíž současnosti.

Veru na mé, zprvu nesmělé, posléze i ostřejší, žádosti o vstávání nereaguje a tak mi nic jiného nezbývá, než jít na věc hrubou silou. Odhrnuji záclonku z okna a vidím, jak je hezky zamřížováno rampouchy, ze kterých odkapávají kapky vody. Otevírám okno dokořán a sápu se po foťáku.

Světla moc není a pokud budu chtít fotit padající kapky, tak musím mít celkem rychlý čas, tudíž budu potřebovat malou clonu. Volím proto pevný objektiv 50 mm, kde můžu mít clonu hodně otevřenou. ISO zvyšovat nechci. Po pár pokusech nastavuji clonu na 2.5 a čas 1/400 a můžu to spustit.

Zabírám skoro celé okno, protože chci mít hodně rampouchů, mačkám spoušť a pak už jen naslouchám libému klapání zrcadla a závěrky. Vyfotím takhle několik sekvencí a doufám, že z toho nějaká fotka snad vyleze.

Ještě týž den nahrávám fotky do notebooku, ale radši výběr a zpracování nechávám na doma, přece jenom display notebooku není moc velký.

Doma vybírám fotku takovou, aby na ní byla kápnutá kapka a byla pokud možno ostrá. Byl to celkem těžký úkol. Pro příště musím fotit ještě rychlejším časem. Nakonec vybírám tuhle:




Už při výběru jsem si nadával, proč jsem komponoval tak doširoka. Měl jsem se víc soustředit na detail. Na fotce je toho zbytečně moc, vládne tam chaos a není zřejmé, na co se má oko zaměřit. Ještě ke všemu mi levá část fotky utekla z roviny ostrosti. Poslední záchranou je fotku brutálně ořezat.

Nejdřív rovnám horizont, pak řežu a nakonec zesvětluji a doostřuji.

Výsledek je tento:



V básničce jsem chtěl mít jaro, přece jenom fotka je z března, takže se tam hodí. Hlavou se mi melou všechna možná i nemožná slova a pořád se mi nedaří je správně poskládat. Nechávám tedy jaro jarem a soustředím se na číslo pět. A ejhle, jde to. A nakonec tam to jaro, i když nepřímo, je. Koukněte sami.

Moje naivita - Pět prstů zimy



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Jak jsem fotil letadla II

Slunovrat