Gaviál

Gaviál


Byl dvacátý červenec roku 2014 a J. navrhla, že bychom mohli zajet v Praze do ZOO. Nebyl jsem tam drahně let, proto jsem s nadšením souhlasil, i když zrovna panovala krutá horka. ZOO mě jako obvykle nadchlo. Zvířata mám rád, a to jak živá, tak i tepelně upravená. Pravda, existují jisté výjimky, ale ty teď a tady nebudu rozebírat.

Začali jsme v pavilonu Indonéská džungle, pokračovali přes lední medvědy a hrochy až k Africké savaně, dále kolem hyen (zdravím Papírovou hyenu) ke slonům. Od nich kolem vlků a zubrů až k rozhledně, na kterou jsme sice nelezli, ale za to si pod ní dali sváču. Po naplnění břišních dutin, a po pokoukání na nejnovější pražský ostrov, pokračujeme kolem ptáků až k šelmám. Následují gorily, pelikáni a plameňáci. Pochopitelně celou dobu fotím vše, co se fotit dá, a někdy i to, co se moc dobře fotit nedá, neb je to buď daleko, nebo ve tmě. V ZOO, případně i u jiných zvířecích výběhů, si palčivě uvědomuji, že fakt potřebuji teleobjektiv. Na druhou stranu, když se na to podívám rozumně, tak ho v jiných případech zas tak moc nepotřebuji. 😊

Vcházíme do pavilonku gaviálů. Dívám se přes sklo na několik úžasných ještěrů. Pohled na ně ještě umocňuje to, že hladina vody je přibližně ve výšce jeden a půl metru, takže lze pozorovat i ty, kteří plavou pod vodou. Trochu mě znervózňuje, že je na podlaze voda, ale sklo vypadá solidně, tak snad se to neprotrhne zrovna když tam jsme my. V místě, kde stojíme, je tma, ale terárium je celkem solidně osvětleno. Otvírám clonu co to jde. ISO mi bylo nastaveno na 1000 což by neměl být příliš velký problém. Fotím celou sérii snímků, abych měl z čeho vybírat.

Vyfoceno to bylo takhle:





V počítači fotku ořezávám, abych se zbavil hlavy horního gaviála. Potlačuji světla pro zamezení přepalů a trochu prosvětluji stíny. Také doostřuji a lehce redukuji šum.
Výsledek je tento:





Když jsem před dvěma roky začal uvažovat o fotkách s básničkami, ze kterých pak vznikla "Moje naivita", tak tato fotka byla první, kterou jsem obdařil krátkou básničkou.

Celé to máte zde:

Moje naivita - Gaviál



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Slunovrat

Jak jsem fotil letadla II