Vyšehradská skála

Vyšehradská skála


Pokračování z minulého článku.

Poté, co jsem vyfotil nebohou flašku, které bylo určitě strašně špatně, jsem se vydal z Vyšehradu dolů k Vltavě. Dál jsem pokračoval po náplavce až na její konec, k Mánesu. Cestou jsem potkal asi dva lidi, takže jsem si užíval krásnou městskou samotu, která snad nikdy jindy ani nejde zažít. Já si tu samotu užíval, ale narazil jsem na člověka, který byl z ní trošku zoufalý.

Před Tančícím domem jsem totiž narazil na pana Japonce, který se nutně potřeboval před ním vyfotit, leč kolem nešel nikdo, kdo by mu v tom pomohl. A tak jsem byl požádán já. Nacpal mi do ruky iPhone a zaujal pózu. Zkusil jsem ho vyfotit, ale měl tam nastavené video. Snažil jsem se to přepnout na fotky, ale asi jsem správně neporozuměl japonskému písmu a tak jsem to musel svojí neangličtinou pánovi vysvětlit. Naštěstí byl inteligentní a pochopil, co jsem měl na mysli.

Vyfotil jsem ho, rozloučil se s ním a šel přes Jiráskův most na Smíchovskou stranu Vltavy a podél ní se vracel zpět k železničnímu mostu. Cestou jsem dumal, jestli se se mnou opravdu loučil, nebo jestli po mně ještě něco chtěl. Měl zkrátka smůlu, že narazil na vola, který umí sotva česky ...

Jak tak jdu, tak jsem si všimnul zajímavého meteorologického jevu. Zatím co jsem šel po proudu Vltavy, tak mlha ustupovala, až se úplně rozpadla, zatímco při cestě zpět mlha opět houstla a vše se halilo do šediva. A toho jsem využil, když jsem šel od železničního mostu do Podolí a takhle vyfotil vyšehradskou skálu.




V postprocesu jsem musel začernit pravou část, protože se mi tam detaily nehodily. Chtěl jsem jen jednolitou masu skály, padající do vody. Na to jsem použil novinku v Zoner Photo Studiu, která se jmenuje kruhový filtr a aplikuje se přímo na RAW. Potom jsem si pohrál s kontrastem, doostřil a bylo hotovo.




Básničku máte zde.


Moje naivita - Vyšehradská skála






Komentáře

  1. Jop, začiernenie bola dobrá voľba :)

    OdpovědětVymazat
  2. je to krásna fotografia a jej úprava jej dodala len na dokonalosti! :).

    KEJMY ♥.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. S touhle fotkou jsem i já celkem spokojený :)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Slunovrat

Jak jsem fotil letadla II