PF 2017

PF 2017

Je večer a zrovna jsem domyl nádobí. Koukám kolem, kde bych ještě co udělal. Chci využít tu chvilku, kdy zrovna nesedím u počítače. Pohled mi padá na přeplněný stůl v kuchyni a zastavuje se na dvoukilové síťce jablek. V hlavě se mi začíná motat několik myšlenek najednou a postupně vyplouvají na povrch.

  • Sežeru jablko
  • ... rozkrojím si jabko, hvězdička, budu dlouho žít ... (to je prastará písnička od Fešáků)
  • Vánoční tradice krájení jablek
  • Udělám péefko s rozkrojeným jablkem s hvězdičkou
  • To jsem zvědavej, kolik budu muset rozříznout jablek

A jak řekl ... teda pomyslel, tak udělal. Přece jenom už je devatenáctého prosince, tak je nejvyšší čas.

Nejdřív bylo nutno vyřešit tři zásadní problémy. Uvolnit stůl, postavit "domácí studio" a nějak to osvětlit.

Uvolnit stůl znamená přesunout to, co tam překáží, někam jinam. To jinam postupně zahrnulo kuchyňskou linku, podlahu, podlahu o kus dál a nakonec i postel.

Fajn, teď ten stůl zase zaplním něčím jiným. Stavím stativ, ze skříně lovím bílý papír o formátu A3, opírám ho o kus kartonu, celé to fixuji lepící páskou.

Teď co se světlem? Lampičku, kterou jsem na tohle používal jsem si zlomil a zatím nekoupil jinou. Beru tedy tu, co mám nad pracovním stolem. Je na klipsně, takže jí nemám za co chytit. Pomocí provázku a laťky dělám provizorní konstrukci. Takže i světlo by bylo. Cvičně ještě ostřím na celé jablko. Vypadá to dobře.

Losuji první jablko a nořím do něj nůž. Jů, hvězdička, ale není říznutá uprostřed, chtělo by to ještě pár milimetrů. Řežu podruhé, ale výsledek je úplně stejný. Prostředek jsem opět netrefil. Nevadí, vyfotím jí i tak. Píchám do jablíčka párátka, aby hezky stálo, dávám ho do "studia", když tu si všímám, že je na okraji natlučené a je tam hnědý flíček.

No nic, krájím druhé jablko a opět hvězdička. Asi budu mít fakt kliku. Tentokrát to vypadá mnohem líp. Píchám párátka a dávám majzla, aby nevylezly. Nejdřív zkouším fotit obě půlky vedle sebe, potom jen jednu, tu lepší. Ještě že jsem to tak udělal, protože jsem až v počítači zjistil, že na té s dvěmi půlkami je vidět stojánek.

Fotka bez úprav vypadala takhle:




Ještě v RAWu zesvětluji co to dá a přidávám lehce na živosti. Kontrast tentokrát vynechávám, zesvětluje mi i to, co chci tmavé. Pomáhám si tedy alespoň nastavením černého bodu.

Po převodu do JPG se mi pořád nelíbí tmavé pozadí. Celou fotku zesvětlit už nemůžu, měl bych přepaly na jablku, takže duplikuji vrstvu, vymaskovávám jablko a zbytek zesvětluji.

Přidávám text a nakonec, po správné připomínce od J., i podpis.

Výsledek je zde:





No a to je pro letošek vše. Do Nového i nového roku vám všem přeji jen to nej.





Komentáře

  1. Víš, Marku, to, jestli padne hvězdička nebo křížek, záleží na směru rozříznutí jablka. :P :D (podélný nebo svislý řez)

    OdpovědětVymazat
  2. Jen tak dál .. foť a piš nebo ... Tě sní myš.

    OdpovědětVymazat
  3. NhaeraFdia-mu Denise Young Download crack
    desczadawdeaths

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Jak jsem fotil letadla II

Slunovrat