Zřícenina hradu Zbirohy

Zřícenina hradu Zbirohy


Je 14. srpna 2016 a zrovna vyprovázím svou dceru Verunku na nádraží neb odjíždí z dovolené domů. Asi jí týden  se mnou pod stanem stačil 😆 Naštěstí mi zůstává má úžasná přítulkyně J. i s jejím synkem, mým malým velkým kamarádem D.

Jen co jsme domávali a zatlačili slzičku, tak se vydáváme na krátký výlet na zříceninu hradu Zbirohy. Cesta, téměř výhradně do kopce, vesele ubíhá a přibližně za hodinku, a za mohutného funění a reptání všech zúčastněných, dorážíme ke zřícenině. Nejdřív jí obcházíme a prozkoumáváme z povrchu zemského a následně se noříme do tmavých sklepních prostor. Prolézáme vše, co se prolézt dá a nakonec přijde na řadu i foťák. Líbí se mi vysoký kontrast okolní tmy oproti světlu dopadajícímu ze vstupních dveří a dvou oken a lehce mi to připomíná dvě oči a pusu ve velmi velkém úšklebku. Dál mě ještě zaujal otvor, zřejmě po oknu, který krásně zarůstá trávou a kapradím.

Vyfoceno to bylo takhle.




Zbývalo už je jen převést do černobíla, z málo černé udělat ještě černější a lehce doostřit.
Finální fotky vypadají takhle.




No a po doplnění básničkou si vše můžete prohlédnout zde.



Vylézáme ven s tím, že už půjdeme zpátky ke stanu, když objevuji solidní kovový kruh, zasazený do skály. Myslím, že slouží ke slaňování. Fotím ho v detailu.



Při postprocesu se dlouho sám se sebou hádám, jestli ho mám nechat v barvě, nebo ho dát do odstínů šedi. Nakonec vítězí šeď.



Kompletní dílo je zde.







Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Jak jsem fotil letadla II

Slunovrat