Roubenka

Roubenka


Je pátek, 12. srpna 2016. První týden dovolené se už dávno zlomil v půli, druhý ještě nenastal, tudíž konec je ještě v nedohlednu a já si vesele hovím v křesílku na břehu Jizery, koukám do vody a je mi krásně. Zatím. V tomto kraji, jakmile zapadne slunce, začíná být poměrně hustá zima. A proto se ve složení já, J. a D. vydáváme na dřevo, abychom mohli večer zažehnout oheň. 

Nejbližší les není daleko. Horší je, že je poměrně vysoko. Jak se tak teď koukám na mapu, tak podle vrstevnic to je přibližně padesát metrů výškového rozdílu. Škrábeme se tedy do kopce, nejprve po cestě, potom přes louku a koukáme, kudy by se dalo do lesa vstoupit. No koukáme ... já tak funím, že vlastně ani nevidím, tak spíš spoléhám na ostatní. Nakonec nějakou skulinu v křoví vidíme a vrháme se do hvozdu. Les je to listnatý, lehce neudržovaný a naštěstí plný různých klacků. Pro D. vážu otýpku, J. už táhne nějaké klacky a já si provazem svazuji několik relativně výživných kousků, které by nám mohly po celý večer vydržet. 

Sestupujeme loukou zpátky dolů, rozhlížím se po kraji když v tu chvíli jí uvidím. Malinkatou, stařičkou roubenku, krčící se u křoví na kraji louky. Navíc vše korunováno skalním hřebenem se zbytky bývalého skalního hradu Vranov, vyšperkovaný ještě romantickým Pantheonem. Zahazuju dříví, lovím v kapse mobil a fotím tu krásu. Asi to o mně ještě nevíte, ale na roubenky jsem prostě ujetej a jednu vlastnit je můj velikánský sen. Beru dřevo, doháním ostatní a míříme do kempu. Tam spřádám plány, jak roubenku pořádně vyfotit. Volím večer, protože to budou skály osvětlené zapadajícím sluncem. 

Další den není moc hezky a proto na focení vyrážím až v neděli. Nacházím správnou pozici a fotím. Bohužel se nemůžu vyhnout totálně přepálenému nebi. Zkouším ještě dvě, nebo tři jiná místa, ale to první je nejlepší.
Bez úprav vypadá fotka takto:





Nebe opravuji pomocí funkce HDR - světla v Zoner Photo Studiu. Musím s tím celkem dost cvičit, abych se zbavil nežádoucí aury. Ještě si hraji s kontrastem a lehce sytím barvy. 
Výsledek je tady:





Nakonec provádím převod do černobíla, čímž získávám kontrastní chaloupku se zajímavým pozadím.






Básničku jsem měl vymyšlenou ještě dřív, než jsem dorazil zpět do kempu. Honem jsem si jí zapsal, abych jí nezapomněl. 
Tudíž finální podoba všeho je na odkazu níže.

Moje naivita - Roubenka


P.S. Až teprve teď jsem si všimnul, že jsem nevyretušoval střechu a domek na levém okraji uprostřed. Musím si na to příště dát víc pozor.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Jak jsem fotil letadla II

Slunovrat