Verunka a káně

Verunka a káně


Tato fotka vznikla roku 2014, když jsem byl s Veru na dovolené, jak jinak, než pod stanem a kde jinde, než v campu na Malé Skále.

Byla středa, třináctého srpna, a my jsme vyrazili na vlak do Turnova, tam přestoupili na lokálku a vystoupili na zastávce Ktová. 


A před námi se tyčí Trosky.

Ještě než se vydáme k této úžasné zřícenině, trošku odbočím. S Veru bývaly výlety utrpením. V prvních pěti minutách jsem se stihnul dozvědět, že se nudí a po dalších deseti minutách jí začly bolet nohy, o čemž mi v pravidelných intervalech dávala vědět. Po prvních třech kilometrech se už nemohla hnout a já neměl daleko k vraždě. Dokonce se neostýchala používat takové nefér prostředky jako kňourání a fňukání a všeobecně byla až neobyčejně protivná. Občas se tyto stavy daly přerušit návštěvou nějakého občerstvovacího zařízení, ale po nějaké době se vše opakovalo.

A to se zlomilo v okamžiku, kdy jsme vystoupili z vlaku, na té malebné zastávce. Veru mi ukradla šátek s lebkami, uvázala si ho na hlavu a od té doby jí výletování začalo bavit.

Vyrážíme od zastávky po zelené a zhruba po jednom kilometru se cesta zvedá strmě do kopce. Veru šlape jak o život, takže jí chvilkami ani nestačím. Po cestě dělám pár fotek mého spokojeného dítěte a jsem šťastnej jak blecha. 

Netrvá dlouho a jsme na Troskách. Vstupujeme za hradby, prolezeme co můžeme, teda až na obě věže, do kterých je fronta, kterou nehodláme stát. Dáváme kávu a trdelník a obdivujeme tři krásné dravé ptáky, které tam jeden sokolník ukazuje. 
A nejen je ukazuje, za mírný poplatek si ho člověk může i podržet na ruce. 
A to by nebyla Veru, aby si nechtěla zblízka popovídat s nějakým zvířátkem.

Připravuji si tedy foťák, na který nasazuji pevnou padesátku a přemýšlím, jak to celé vyfotit. Clonu nemůžu dát příliš malou. Mohlo by se stát, že by se mi buď Veru nebo dravec nevešly do roviny ostrosti. Na druhou stranu, kdybych dal clonu velkou, tak bude celou fotku rušit ostré pozadí. Volím proto kompromis, dávám clonu 5.6 a zbytek nechávám na automatice. 

Veru si mezitím vybrala krásnou dravčí slečnu, o které jsme se dozvěděli, že je to káně Harrisovo, nechala si jí dát na ruku a já mohl začít fotit.
Fotek jsem udělal dost, ale použitelných jich bylo jen pár. Buď byly neostré, nebo každá holka koukala jinam. 
Nakonec jsem vybral tuhle.




Na úpravy se mě neptejte, fakt si je už nepamatuju :)




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Slunovrat

Jak jsem fotil letadla II