Tunel

Tunel


Všechno začalo 23. dubna 2013. Někde jsem objevil reklamu na stránku www.prahouturistickou.cz, kde se nachází kalendář různých větších i menších turistických akcí, a to nejen o víkendech, ale i ve všední den. No a na úterý 23.4. byla vypsaná procházka po pražských tunelech a bunkrech. 

Ukecat mojí milovanou matičku nebyl problém, neb je celá já, a v úterý odpoledne po práci se potkáváme v Karlíně, registrujeme se na startu, dostáváme itinerář a vyrážíme.

Procházíme tunelem z Karlína na Žižkov. Na pravé straně jsou dveře, které vedou do protiatomového bunkru. Kdysi tam dokonce byla chvíli hospoda, ale nestihl jsem se tam jít podívat. Po zdolání tohoto tunelu nás cesta vede po cyklostezce na vrchu Vítkově, která kopíruje dřívější železniční trať. Cesta je plná lidí, prohání se tu cyklisté, bruslaři a do toho se přidáváme my, chodci. 

Jdeme dál, kocháme se nevšedním pohledem na zadní trakty žižkovských činžáků, a přicházíme k druhému tunelu. Říká se, že má ještě strop černý od kouře parních lokomotiv, ale nevím, jestli je to pravda. Tunel se mi hned zalíbil, byl pěkně do esíčka, světla pod stropem dělala krásnou vlnku, no prostě nádhera. Chtěl jsem ho vyfotit, ale všude bylo moc lidí, tak jsem to vzdal. 

Dál jsme pokračovali přes Krejcárek až na Židovské pece a konec byl ve velkém bunkru pod Parukářkou. Procházka to byla úžasná, a proto jsme si slíbili, že sem ještě jednou půjdeme, a že vezmeme mojí sestru Míšu, aby si to taky užila.

Ta chvíle, po několika Míšiných urgencích, přišla v neděli, 29. března 2015, tudíž skoro přesně o dva roky později. Obloha byla zatažená temnými dešťovými mraky, ale to nás neodradilo. Po cestě skoro nikoho nepotkáváme, všichni jsou zalezlí a odpočívají po nedělním obědě. Chystám si foťák, protože tunel je už nedaleko a nerad bych zdržoval.

Přicházíme k tunelu a já vidím, jak v něm mizí dvě postavy. V rychlosti zvažuji kompozici a zkouším první fotku. Špatně, je moc světlá, mám tam automatické ISO, tak mi ho foťák vytáhnul pěkně vysoko. Přepínám na manuál ... fotka je skoro celá černá. Ještě to trochu poladím a práskám to takhle.




Na Krejcárku nás zastihl déšť a provázel nás až na Chmelnici. Tam chytáme tramvaj a promoklí míříme ke svým domovům.

Doma zjišťuji, že fotka je, navzdory náhledu na foťáku, pořád hodně tmavá, tak jí zesvětluji skoro o dva a půl expozičního stupně. Potom jí doostřuji a převádím do černobíla. Nakonec jí ještě ořezávám, abych postavy a místo, kde se tunel ztrácí v zatáčce, dostal blíž k silnému obrazovému bodu.




Když jsem pak dělal básničku, tak jsem se ani tak nesoustředil na rýmy, spíš jen na hru se slovy, která podtrhuje celý příběh.

Moje naivita - Tunel




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Slunovrat

Jak jsem fotil letadla II