Valdek

Valdek


Je pátek, 15.5.2015  a já se nemůžu dočkat. Začíná totiž jarní vandr a nevyrážíme nikam jinam, než do bývalého vojenského prostoru Brdy, konkrétně na Valdek.

Kdysi jsem na vojenských Brdech párkrát byl. Byly to výpravy velmi dobrodružné až adrenalinové, neb se tam nesmělo a důsledky chycení byly nedozírné. Na Valdeku jsme byli dvakrát, ale mohlo se tam jen v noci, protože hned vedle sídlila vojenská posádka. O to víc jsem se těšil teď.

Potkali jsme se v Jincích a po krátké pauze v Ešce vyrážíme. Cesta vesele ubíhá a zanedlouho necháváme Ohrazenici za sebou a vstupujeme do lesa. A za několik dalších kilometrů přicházíme ke kempíku u Červeného potoka, od Valdeku jen co by kamenem dohodil. Sbíráme dříví, děláme oheň, vaříme čaj, pečeme buřty a v pauzách mezi kecáním hraje Mejdlo na kytaru.

Ráno, jako obvykle, vstávám první a snažím se rozhýbat bolavé, otlačené tělo. Po mohutné snídani vyrážíme. Přicházíme na Valdek a konečně ho vidím v denním světle. Je prostě krásnej, ostatně jako každá zřícenina. Lezu všude, kam se dá a fotím jak o život. Dokonce nacházím místo, ze kterého se dá vyfotit celá věž i s nádvořím. Bohužel je slunce přímo proti mě, ale naštěstí už je relativně vysoko, tak to snad nebude vadit.

Fotka po vyfocení vypadala takhle.






Dál pak pokračujeme přes Hrachoviště do Podluh, kde si v hospodě dáváme snad nejlepší držkovku, co jsem kdy jedl a pak přes Felbabku na Ostrý. Další den už jen docházíme zpátky do Jinců.


V postprocesu se hlavně snažím eliminovat pekelné přepálené nebe a tak dost stahuji světla. Také ubírám bílý bod. Ještě doostřím a fotka je hotová.



Jak se tak na ní koukám, tak bych to dneska dělal asi jinak, z čehož mám radost, neb je to známka toho, že nepřešlapuji na místě :)

A básnička? Je v ní zhruba vše, co jsem vám teď vyprávěl :)








Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Slunovrat

Jak jsem fotil letadla II