Z Hostomic přes tři kopce do Jinců

Z Hostomic přes tři kopce do Jinců


V rámci udržení zdravého rozumu jsem si vzal, v prvním jarním týdnu roku 2017, dovolenou. Trávil jsem jí buď lenošením, to když pršelo, nebo výletováním. Týden ubíhal jak voda a najednou byl přede mnou pátek. 

A právě na pátek jsem si naplánoval výlet nejdelší. Pojedu na Brdy, abych se, slovy Jestřába, "poklonil jaru". Vyrazím z Hostomic, přes tři kopce dojdu do Jinců a pak vlakem k J., kde strávím víkend, a v neděli domů.

První zádrhel nastal už v době, kdy jsem hledal spojení vlakem do Hostomic. U Řevnic byla nějaká výluka, takže klasicky do Třebaně, a lokálkou do Hostomic, bylo možné jet jen v pět ráno nebo v deset dopoledne. Naštěstí to šlo vzít rychlíkem do Lochovic a lokálkou z druhé strany. 

A tak tedy v pátek, 24.3.2017 lehce před devátou, vylézám v Hostomicích z vláčku, tradičně fotím nádraží a vydávám se směr náměstí.




Počasí bylo na výlet ideální. Bylo asi sedm stupňů, mraky se mísily těsně nad zemí s mlhou a vzduch byl tak vlhký, že se při troše snahy dal pít.
Na náměstí si ani nedávám kafe a rovnou to valím po žluté směr Kuchyňka. Cesta vesele ubíhá, pochopitelně do kopce a to buď do velkého nebo do strašného :)

Přibližně v půlce čtvrtého kilometru už funím tak mocně, že hlukem, ze mě vycházejícím, připomínám parní lokomotivu. Hledám tedy nějaký důvod, abych se mohl na chvilku zastavit. 

Důvod nacházím asi dva kroky od sebe a tak tedy padám na kolena do úplně mokrýho mechu a lovím z brašny foťák. Snažím se vydýchat, abych se moc neklepal, zaostřuji a fotím.




Na několikátý pokus se mi povedla jakž-takž fotka a já mohu jít dál. Ze žluté odbočuji na neznačenou cestu, párkrát si ještě zafuním a kolem půl jedenácté jsem u rozhledny na Studeném vrchu.




Dávám si sváču a začínám se klepat zimou. Všude kolem mlha a nevlídno, mikinu a tričko mám totálně propocené a začínám lehce tuhnout. Svačinu zkracuji na nejnutnější minimum a spouštím se z kopce po neznačených cestách až ke studánce označené jako
pramen Brdlavky. 






Zde ochutnávám vodu z pramenu a vyrážím po modré, pochopitelně do kopce, na Babu. Na Babě ještě vystupuji na vyhlídku, ale nic z ní nevidím. Pod odbočkou dávám další rychlou sváču a pokračuji dál, teď už jen lehce do kopce, chvilkami i po vrstevnici kolem Písku až na Křižatky. Přitom objevuji a fotím tyhle krásy ...






Z Křižatek si to sypu, už z kopce po zelené, směr Jince. V jedné chvíli se mi otvírá hezký výhled na Čenkovské strojírny ...



... a pak i na vlak, kterým jsem se chtěl dostat k J. 
Scházím k Litavce, přecházím jí po mostku a fotím kočičky.




Zbývá už jen přejít rozbahněnou louku a jsem na nádraží v Jincích. Ještě že je zima. Kdyby bylo teplo, tak by se nástupiště hemžilo hady a to bych fakt nemusel :)



Tady končí mé dnešní putování. Po osmnácti kilometrech a šesti hodinách si kupuji jízdenku a čekám na vlak. A vlak má tak velké zpoždění, že mi ve Zdicích ujíždí přípoj a další jede až skoro za hodinu.

A mně to bylo jedno. Byly čtyři hodiny odpoledne, zrovna začalo svítit sluníčko a já měl ještě kus svačiny a čaj z termosky byl pořád horký a už mi skoro uschly záda a kafe z automatu chutnalo skoro jako kafe a já měl ještě hodinu dovolenou ... 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Slunovrat

Jak jsem fotil letadla II