Plaváček

Plaváček


Je týden před koncem prázdnin, 23.8.2015, a já s J. vyrážíme na krátký výlet do Koněprus. Od J. to není daleko a navíc je tam krásně. Jeskyni už předem vynecháváme, ale na mapě objevuji naučnou stezku a tak jsme se rozhodli jí prozkoumat.

Kousek od parkoviště nacházíme první tabuli a hned hltáme vědomosti. Naštěstí naučná stezka vede kolem stánků s občerstvením a se suvenýry, takže si můžeme koupit dobroty a důležitosti. Dál vede až nahoru na kopec nad vstupem do jeskyně, odkud je fakt nádherný rozhled a výhled.

Pokračujeme dál, někdy je značení horší, někdy úplně nejhorší a někdy chybí vůbec. V takové situaci je chytrý telefon s mapou a GPS opravdu k nezaplacení. Špatné značení však vyvažuje okolní příroda. Jsem jí nadšen, protože v tomto vápencovém kraji vše vypadá jako v opravdické stepi. 

Kráčíme dál. J. jako první, aby plašila hady, já hrdinně za ní. Míjíme několik lomů a přicházíme až k lomu Na Kobyle. Nejdřív se snažím prozkoumat jeskyni, ale její vstup je asi dva metry vysoko, takže pokusy dostat k ní mé dva metry široké tělo, se míjejí účinkem. 

Pokračujeme kolem skály a vidíme, že dál budeme muset projít asi dvacetimetrovou štolou. Ale dřív, než se ke štole můžeme dostat, musíme ještě projít kolem obrovské louže, která zalévá celou cestu a i kus trávy kolem. 

A jak si tak u louže stojím a koukám do ní, najednou na její hladině vidím lístek s kapičkami. Začínám dumat jak to vyfotit. Rozhoduji se, jestli použít polarizační filtr, aby mi eliminoval odlesky od hladiny, ale nakonec to zavrhuji. Hlavním motivem bude lístek, ten se sám o sobě neleskne a naopak odlesky od hladiny budou s ním v pěkném kontrastu. Než si všechno řádně rozmyslím, tak už do mě J. strká, abych to vyfotil, že to bude hezký. Vzácná shoda mezi námi :)

Vyfotil jsem to tedy takto.





V postprodukci jen lehce ořezávám, stahuji světla, trošku přidávám kontrast a doostřuji. Víc nebylo třeba.
Výsledek je zde.





A básnička? Psal jsem jí ještě v době, kdy nebylo jasné, jak se celý soubor bude jmenovat. Navíc v té době jsem ještě ani neuvažoval o zveřejnění. No a to v té básničce taky je a taky se tam ta naivita už začíná probouzet.


Moje naivita - Plaváček





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Slunovrat

Jak jsem fotil letadla II