Šlechtična

Šlechtična


Je duben roku 2015 a já se dozvídám, že po trati Praha - Všetaty pojede o víkendu parní vlak. A jelikož se v okolí této tratě o víkendech nacházím, tak bylo rozhodnuto. Půjdu fotit mašinku. Ještě jsem to řekl svému kamarádovi E., který taktéž fotí a začli jsme vymýšlet, kde bude to správné místo na zachycení mašinky. 

E. preferoval místo poblíž Neratovic, protože tam vede trať na vysokém náspu a budeme moct fotit mašinku z podhledu. Já zase vymyslel místo u Všetat, kde se podjíždí trať Všetaty - Lysá nad Labem. Úplně jsem viděl, jak z oblaku kouře pod mostem vyjíždí lokomotiva mně v ústrety. A jelikož první místo bylo vhodné k focení při jízdě vlaku do Všetat a druhé v opačném směru, tak jsme měli čas k přesunu, tudíž budeme moct zrealizovat oba nápady.

Přišel den D, což v tomto případě byla sobota, 25.4.2015. S E. si vybíráme místo, pokud možno takové, abychom nepřekáželi ostatním fotografům, kterých bylo kolem celkem dost a čekáme na ten správný vlak. 

Už ho slyšíme houkat z neratovického nádraží, když tu na násep vstupuje člověk ve svítivě oranžovém tričku s dítětem na ruce. V ten okamžik se vzduch zaplní výkřiky snad všech kolemstojících fotografů. 
"To si děláš ..... ne?" 
"Vypadni!"
"Táhni do ......!"
"Nemůžeš se postavit jinam?"
"##@~~&^%!"
Naštěstí to ten člověk chápe a stahuje se za násep. Netrvalo dlouho a vlak přisupěl. Práskám jednu fotku za druhou. Nakonec vybírám tuhle.




Jdeme k autu a míříme ke Všetatům. Parkujeme u nepoužívaného depa a jdeme kousek po kolejích na mnou vyhlídnuté místo. Vypadá to dobře, ještě ušlapávám vysokou trávu, aby se nepletla do výhledu a opět čekáme na vlak. 

Už ho slyšíme, už se k nám blíží, jsem připravený ... a prd. Při plánování jsem zapomněl na jednu poměrně podstatnou věc a to tu, že se lokomotiva nemá kde otočit, tudíž na zpáteční cestě jede zadkem dopředu. Takže opravdu vyjela zpod mostu, ale žádná krása to tedy nebyla. Ještě že mám alespoň tu první fotku.

Tu jsem v postprocesu oříznul a trošku srovnal vertikálu, aby to nevypadalo, že vlak padá, a trošku doostřil. Víc jsem s ní ani dělat nemusel.
Výsledek je tady.





A pak ještě básnička velebící tento úžasný stroj.

Moje naivita - Šlechtična





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Slunovrat

Jak jsem fotil letadla II