Kos

Kos


Byl začátek roku 2016, konkrétně neděle sedmnáctého ledna, a já se právě probudil. Po nezbytných ranních procedurách, které stále více připomínají kompletní rekonstrukci, jsem se vypravil s foťákem na Vyšehrad. Už hned jak jsem vylezl z garsonky jsem zjistil, že přes noc lehce nasněžilo, a tak jsem začal rozvíjet plány, co všechno zasněženého vyfotím.

Na Vyšehradě zatím nebylo moc lidí, což jsem kvitoval s povděkem. Vydal jsem se k rotundě svatého Martina a od ní doprava po hradbách. Tam dělám pár fotek a pokračuji dál. Fotím zasněženou Gorlici, kde zatím nikdo nebyl, a tak je sníh krásně nepošlapaný, a u Gorlice i pěkně zasněženou lavičku. 

Pokračuji dál až k Vyšehradským sadům a chci se podívat ke starému románskému mostu, když tu vidím, kousek od křoví, které zde představuje živý plot, sedět na zemi kosa. Na nic nečekám, ostřím a jelikož se bojím, že odletí, tak ani moc nekomponuji a fotím. Kosák se samozřejmě lekl a odletěl, a já na displeji zjišťuji, že se fotka, alespoň co se týče ostrosti, povedla.

Fotka vypadala takhle.





V postprocesu zvyšuji expozici o 0,9 EV. Je to pochopitelné, protože jsem fotil v rychlosti a neměl jsem čas na obvyklou korekci expozice, která je při focení na sněhu nutná. Proč se tak děje vysvětluje zde pan Neff.
Dále pak přidávám černý bod, aby křoví, kos a sníh měly pěkný kontrast. Také ještě doostřuji a nakonec vše ořezávám, aby diagonální předěl křoví a sněhu šel hezky z rohu do rohu, a kosa tím vyháním ze středu směrem k silnějšímu obrazovému bodu.

Finálka pak vypadá takhle.





A jelikož se mi fotka líbila, tak jsem jí, po krátkém vymýšlení básničky, zařadil do Mojí naivity. Básnička vlastně ani není básnička, ale jen vzpomínka na to, jak mi bylo kosa líto, že mu je taková zima.


Moje naivita - Kos







Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Slunovrat

Jak jsem fotil letadla II