Rovnováha

Rovnováha

Je 14. srpna 2016, krátce po obědě, a já prožívám další den krásné dovolené s Veru, J. a D.. S Veru už vlastně jenom chvilku, protože za pár hodin jí jdeme doprovodit na vlak, který jí odveze domů.

Sedím v křesílku, hledím do Jizery ... zde si dovolím krátkou odbočku. Je až neuvěřitelné, jak dlouho se dokážu dívat do plynoucí vody a jak mě to krásně uklidňuje. Konec odbočky ... a dumám nad tím, co budu dělat. Koukám jak se voda prodírá mezi kameny, jak všude vládne klid a mír, klíží se mi oči a najednou mi bleskne hlavou - Olomouc!

Divná asociace, že? Zkusím vám jí vysvětlit. Párkrát jsem byl v Olomouci u jednoho našeho zákazníka a tam mají v účtárně na zdi fotku s poskládanými kameny, které jen tak tak drží na sobě. Kameny jsou hladké, vyleštěné a celé to na mě působí něžně a křehce, jako je křehká rovnováha, kterou musí kameny, alespoň během focení, udržet. Vždycky, když jsem tu fotku viděl, jsem zatoužil něco podobného zkusit vyfotit. A teď k tomu bude ta nejvhodnější chvíle.

Lezu do Jizery a hrabu se v kamenech. Nesmí být ani velké, ani malé, některé kulaté, jiné placaté a všechny tak akorát. Tahám je na břeh a snažím se z nich postavit, teď nevím jak to nazvat, určitě ne věž, spíš jen takového mužíka, kde by gravitace působila v můj prospěch.

Na druhý pokus se mi to daří a tak se vrhám po foťáku, abych to stihnul vyfotit dřív, než to spadne, eventuálně oschne. Je mi jasné, že výsledek nebude něžný a křehký, sázím na rustikálnost hrubých kamenů usazených na trávě. Přece jen mám blíž ke Keltům a barbarům, než k zenovým mistrům.

Fotím to takhle.







V postprocesu si s tím celkem hraju. Chci mít fotku hodně kontrastní, proto po převodu do černobíla hýbu nejen s kontrastem, ale i s bílým a černým bodem a se světly a stíny. Poté ještě doostřuji a je hotovo.







Básnička není ani tak moc básnička, spíš jen slovní hříčka.


Moje naivita - Rovnováha


P.S. Kupodivu tento mužík nespadl hned. Trvalo to asi hodinu, než jsem do něj omylem vrazil a udělal z něj jen obyčejnou hromádku kamení.





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Slunovrat

Jak jsem fotil letadla II