Balíky slámy

Balíky slámy

Už nějakou dobu jsem měl vymyšlenou jednu fotku. Bude na ní balík slámy na strništi, eventuálně balík sena na louce. V pozadí nebude nic, jen obzor. Z okna kanceláře jsem viděl, jak na louce u Děvína takové balíky jsou, ale než jsem se tam stihnul vypravit, tak zmizely. Čekal jsem proto na další příležitost ...

A ta se naskytla skoro přesně před rokem, 23. července 2016.
Naplánovali jsem si s J. opravdu celodenní výlet a to z Litně přes Koněprusy až do Králova Dvora. Celkem, suma sumárum, něco kolem devatenácti kilometrů.

Ráno vyrážíme poměrně brzy a po dvou přestupech vylézáme v Litni z vlaku. Zde, již tradičně, fotím nádraží a celkem neortodoxně vyrážíme úplně na druhou stranu, než leží náš cíl. Je tam totiž v lese postavená hrobka a my jí chceme vidět. Po její prohlídce procházíme Litní, míjíme šachového pěšce, obloukem se vyhneme cukrárně, ze které to nádherně voní a míříme cestičkou do kopce, po zelené značce, na kopec Mramor a následně na Šamor. 

Dokud jdeme po louce, tak je to celkem v pohodě, ale jakmile jsme vlezli do lesa, tak se kolem nás začaly stahovat roje různých mušek, které nám lezly do uší, očí, nosu i pusy. Jediná výhoda byla, že neštípaly, ale jinak to bylo velice nepříjemné. Naštěstí jsme z lesa celkem brzy vypadli a před námi se otevřela krásná krajina Českého krasu. První vesnicí, kterou procházíme, jsou Vinařice. Zde si dáváme pauzu, svačíme a po chvíli vyrážíme na další cestu. 

Míříme k lomu Homolák. Jdeme cestičkou, koukáme na modely letadel, které někdo nedaleko pouští a objevujeme poměrně zajímavý výhled na Karlštejn (až budu mít dlouhý objektiv, tak tam budu muset znovu). A najednou se před námi objeví posečené pole, kde na strništi stojí balíky slámy. Bohužel je vše úplně špatně, balíky jsou daleko od sebe a ani obzor nejde zabrat tak, jak jsem potřeboval. Jdeme dál k Homoláku a najednou, po levé ruce, objevuji přesně ten záběr, který jsem si vysnil. 

Pro jistotu práskám hned několik variant. Nakonec vybírám tuhle.



V postprocesu převádím do černobíla, hraju si s kontrastem a lehce doostřuji. Také srovnávám horizont a maličko ořezávám.




V básničce mi chovatelé dobytka vytkli ten fakt, že zvířata slámu nežerou, že spíš do ní ... vyměšují. Ne že by to nešlo změnit, ale mně se to takhle líbí víc :)









Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Slunovrat

Jak jsem fotil letadla II