Keltský kříž

Keltský kříž



Je neděle, 12. března letošního roku, venku je krásné modré nebe a já docházím k rozhodnutí, že se konečně pojedu podívat na největší Keltské sídlo v Praze, na Závist. Přispěl k tomu i ten fakt, že jaro už pomalu ťukalo na dveře a mně v hlavě uvízlo doporučení znalců, že na Závist je nejlepší jít v zimě, jinak je tam všechno zarostlé a olistěné, takže není vidět z kopců do kraje. 

Vyrážím tedy metrem na Kačerov a lezu do autobusu, který mě odveze až do centra Dolních Břežan. Tady si jdu nejprve prohlédnout Keltský park, kterému vévodí veliký kříž. Vyfotit ho můžu jen ze dvou myslitelných směrů. Z prvního ho hyzdí domy v pozadí. Ze druhého ho fotit nemůžu, protože bych ho měl přímo proti slunci. Vracím se na první místo a zkouším dát foťák co nejníž. Vyklápím display a skoro od země dělám tuhle fotku.




Doma jen srovnám kolmici, zatočím tonální křivku do S, doostřím a nakonec vymažu kousek střechy domku vpravo dole a je hotovo.





Pokračuji dál po naučné stezce a snažím se cestou vymyslet básničku k této fotce. Pořád mi v hlavě zní písnička Keltskej osud od Krucipüsku - Keltskej osud máme, barbary v nás nespálí slunce ani mráz ... a je mi jasné, že něco takového v básničce být musí.


Po necelé půlhodince chůze jí už mám.

Keltskej osud máme,
zpívá Tomáš Hajíček,
zakopl jsem u oppida,
ukop jsem si malíček.


Jenže má smůlu, zas tak moc se mi nelíbí. Nechávám básničku básničkou a užívám si výletu. Cesta se pomalu zvedá, pak se zvedá už rychleji a nakonec je přede mnou slušný krpál, na jehož vrcholu se oppidum nacházelo. Funím jak Sentinel ... a přesně o tom je básnička, kterou jsem nakonec k této fotce přiřadil.



Moje naivita - Keltský kříž



A co bylo dál? Vyfuněl jsem na Závist, prošel se místy, kde stávalo centrum oppida, něčím naštval místní duchy, protože jsem pořád za sebou slyšel nějaké kroky a když jsem se otočil, tak tam nikdo nebyl, slezl ze Závisti, okouknul zvířata v místní lesní ZOO, a protože mi to nestačilo, tak jsem ještě vylezl na protější kopec Šance, kde také bylo oppidum, šel dál na nádraží ve Zbraslavi a tam, celý mokrý od potu, při čekání na vlak, nastydnul.
Ale stálo to za to.








Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Jak jsem fotil letadla II

Slunovrat