Trny

Trny


Je neděle, půlka letošního února, konkrétně dvanáctého a já před chvílí dojedl oběd. Víkend jsem trávil pracovním nasazením a aby mi z toho nehráblo, teda pokud už mi nehráblo, tak vyrážím ven. Sám se sebou jsem se dohodl, že se půjdu tentokrát podívat k branickým ledárnám. Tento kout Prahy jsem objevil díky festivalu Tři sestry Open Air, který se sem před pár lety přestěhoval. A jelikož se na něj už zase těším, tak se půjdu podívat, jak to tam vypadá bez pódia, bez kraválu a bez lidí.

Z tramvaje vylézám na Pobřežní cestě a jdu se podívat k budovám ledáren. Nepřestává mě udivovat, jak se na tak krásný baráky můžou lidi vyprdnout a nechají je zhuntovat až do takového dezolátního stavu. No nic, tohle já těžko napravím a tak to jen fotodokumentuji a jdu se kouknout k Vltavě.

U Vltavy se nic moc zajímavého neděje, teda až na vyčítavé pohledy vodního ptactva, kterým opět nic nenesu. Ne že bych se s nimi nechtěl rozdělit o poslední rohlík, ale jako obvykle jsem doma na to nemyslel a byt jsem opustil s prázdnými kapsami. 

Jdu dál, kolem zadního traktu ledáren, jakýchsi loděnic a stájí až opět můžu na břeh Vltavy. Jdu a jdu, až jsem dorazil k mostu inteligence, kde potkávám několik kajakářů, kterým evidentně nevadí zima, která všude vůkol panuje. A jen co mě minou, tak mi padá zrak na jakýsi keř, který je ozdoben pěkně velkými trny. Koukám na něj, líbí se mi, tak kolem něj chvíli poskakuju, abych našel ten správný záběr, přitom dávám pozor, abych si o něj neroztrhal svojí krásnou zimní bundu a nakonec ho fotím.





V postprocesu stahuji expozici do mínusu, ohýbám tonální křivku do S, čímž zvyšuji kontrast a pak si poměrně dlouho hraju s převodem do černobíla, dokud relativně tmavé pozadí, není světlé. Potom už jen doostřuji a mám hotovo.






Básnička mi bzučela v hlavě hned jak jsem dofotil ... teda spíš jen její začátek. Velmi trnu, když se blížím k trnu ...
Zkoušel jsem, jestli zvládnu Cimrmanův absolutní rým, ale pak jsem začal myslet na něco jiného. Nakonec jsem jí splácal až na jaře, a jestli se povedla, můžete posoudit kliknutím na následující odkaz.


Moje naivita - Trny


A co bylo dál? To se dozvíte příště.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Jak jsem fotil letadla II

Slunovrat