Kampa

Kampa


Tento příběh se odehrává v neděli 19. února. Je ráno a předpověď počasí hlásí téměř  slunečno. Včera přijela J. a při vymýšlení toho, co budeme dělat, jsme se dohodli, že už jsme dlouho nebyli na Kampě. A půjdeme hned ráno, než se vše zaplní turisty.

V rychlosti snídáme a vyrážíme. Nejprve jedeme metrem a potom tramvají, ze které vylézáme na Újezdě. Noříme se do uliček a za chvíli jsme už na Velkopřevorském náměstí, míjíme Lennonovu zeď, ještě pár kroků a jsme na Kampě. Nejdřív jdeme proti proudu Čertovky a prolézáme vše, co se prolézt dá. Tím se i dostáváme k zadnímu traktu Tyršova domu, kde na dveřích objevuji zajímavou kliku. Fotím jí a opět se zamýšlím nad možností udělat si sbírku klik :)

Jdeme dál a u Vltavy objevujeme, mimo jiné, sochu Sri Chinmoye s názvem Harmonie, která zřejmě patří k Sovovým mlýnům, kde je muzeum moderního umění. Líbí se mi zvláštně sepjaté ruce, proto fotím jejich detail.





V postprocesu jsem jen stáhnul světla, abych eliminoval přepálenou oblohu, doostřil a převedl do černobíla.







Chvíli ještě okouníme na dvoře muzea a potom jdeme dál. Lidí přibývá a proto hned za Lichtenštejnským palácem zahýbáme doprava a jdeme podél vody až ke Karlovu mostu. Stojím pod mostem, koukám na něj zespodu a ten pohled se mi líbí tak, že se rozhodnu ho vyfotit. Snažím se dostat lampu i s kamenným soklem do třetiny a zároveň nechat linii mostu v diagonále. Daří se a říkám si, jak by bylo dobré, kdyby někdo nalevo vykoukl z mostu, aby se snímek vyvážil. Nikdo ale nekouká. Naštěstí přilétá holub a chce si sednout. Fotím ho už při přistání a nakonec mi tato fotka přijde jako lepší než ta, kdy jen na mostě sedí.






Tuto fotku jsem jen doostřil a převedl do černobíla. A převod jsem koncipoval tak, abych měl hodně tmavé nebe, protože takovou fotku jsem už dlouho chtěl udělat.








Jdeme ještě kouknout do Vojanových sadů, ale tam probíhala nějaká rekonstrukce, takže jsme zas hned šli zpět, došli na Malostranskou, dali si párek v rohlíku, já si, jako vždycky, hořčicí pokecal pupek, a pak jsme jeli domů.




A básničky máte tady.
Zvlášť ta o mostu je vyvedená. Dlouho jsem se s ní trápil, chtěl jsem, aby oslavovala tuto naší vzácnou památku, ale pořád se mi nepodařilo správně poskládat slova. Nakonec jsem to vyřešil krátce, rozhodně a úderně :)




Moje naivita - Harmonie


Moje naivita - Karlův most







Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Jak jsem fotil letadla II

Slunovrat