Dírky a cestičky

Dírky a cestičky


Bylo nebylo, jedno semínko.

A to semínko se zakutálelo do hlíny a vyklíčilo. 
A nebo mu člověk pomohl a do té hlíny ho strčil.

Z vyklíčeného semínka vyrostl maličký stromek, sluníčko ho hřálo a déšť ho zaléval. 
A nebo mu člověk pomohl a zaléval ho, i když nepršelo.

Stromek sílil a rostl, až z něj byl veliký strom. Sedali na něj ptáci a zpívali mu svoje písničky. Možná po něm lezly i veverky. 

Jednoho dne začal starý velký strom chřadnout. Začaly mu schnout větve a přestalo na něm růst listí. Za to se v něm všude hemžili brouci a larvy.

Strom to jednoho dne vzdal a skácel se k zemi. 
A nebo mu člověk pomohl, ukrátil jeho trápení, a pokácel ho sám. Následně tělo mrtvého stromu rozřezal na špalky, aby mohl být strom i po své smrti užitečný.

Nebudu předstírat, že se tento příběh stal. Kompletně celý jsem si ho právě teď vymyslel. Ale stát se mohl. Pravda je taková, že jsem objevil uschlý špalek za kůlnou u plotu u našeho domu v Chrástě. Špalek byl v místě, kde kdysi byla kůra, kompletně protkán červotočími chodbičkami, které dělaly úžasné obrazce. V minulosti jsem se je dvakrát snažil vyfotit, ale buď to nebylo ostré, nebo to bylo příliš daleko, nebo zase blízko, prostě to bylo všechno špatně.

Až napotřetí se mi to povedlo trefit tak, jak jsem si představoval. 





Fotce jsem přidal na teplotě a trošku jí zvýraznil barvy, aby nebyla tak mrtvolně šedá. Tonální křivku jsem zatočil do S a doostřil.




Básnička není tak smutná, jako dnešní vyprávění, je prostě o červotoči.


Moje naivita - Dírky a cestičky




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Jak jsem fotil letadla II

Slunovrat