Plující list

Plující list


Je druhý říjnový týden tohoto roku, v nové práci mám už po zkušební době, a proto si beru týden dovolené. A chci fotit podzim.

Bohužel první půlka týdne propršela, takže jsem nikam nemohl, ale ve čtvrtek už to vypadalo dobře a tak jsem se vypravil do Stromovky. Tam bude ta správná podzimní nálada.

Vylézám z tramvaje a jdu kolem Planetária ke Šlechtově restauraci. A najednou to vidím! Skoro všude jsou nataženy pásky se zákazem vstupu a úplně všude lidé v oranžových vestách, kteří uklízejí spadané listí ...

No, to je teda paráda. 

Každopádně, když už jsem tu, tak si dělám alespoň pořádnou procházku. Hlavně se motám kolem nových rybníčků. Přes jeden vede dřevěné molo. Je to celkem dobrý nápad, že ho tu postavili. Člověk jde pár centimetrů nad hladinou a může se kochat. Bohužel ale asi projektanti nepomysleli na zde všudypřítomné vodní ptactvo, které molo používá zřejmě jako záchod, protože je celé kompletně pobobkované :)

Jdu dál a přicházím k takovému jakoby zálivu a tam konečně najdu to, co jsem hledal. Ve vodě se tam válí spousta listí, které zřejmě nešlo uklidit. Drtivá většina listů je potopená na dně jezírka, ale pár jich ještě plave po hladině. Vybírám ten nejpěknější list, komponuji ho do silného obrazového bodu a fotím.




Bylo mi už od začátku jasné, že budu muset fotku upravit, aby na ní nejen vynikl list, ale taky aby nebyl plný odlesků od hladiny. Nejprve jsem tedy vybral vše kromě listu a snížil jsem expozici, čímž se vše i s odlesky ztmavilo, takže nějaké zmizely a ty nejsilnější se zjemnily, tudíž pořád je vidět, že jde o list plující na hladině. Celému všemu jsem lehce zvýšil kontrast a oživil barvy.
Výsledek je tento.




V básničce se pak list diví, jaktože spadnul už před listopadem :)


Moje naivita - Plující list





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Jak jsem fotil letadla II

Slunovrat