Sněhová pláň

Sněhová pláň

Je sobota, 23. ledna roku 2016 a už od rána sněží. Čirou náhodou se nacházím u svých rodičů ve Vinoři a když vidím, jak pěkně chumelí, tak se začínám těšit na zimní focení.

Kolem jedenácté chumelení ustává a já se začínám chystat ven. Ukecat mojí matičku, aby šla se mnou, není vůbec žádný problém, neboť je celá po mně a za chvíli vyrážíme.

Všechno je krásně bílé, dokonce i Mladoboleslavská ulice je pod sněhem a všude je takové to měkké ticho, které je slyšet, jen když přestane chumelit. 
Vydáváme se do hájku a míříme do Ctěnic. Cestou obdivuji zasněžené větvičky s vysokou vrstvou sněhu. Snažím se je vyfotit, ale jako obvykle se mi to nedaří. Ona se zasněžená větvička na bílém pozadí fotí fakt blbě. No, třeba se mi to někdy povede.

Ve Ctěnicích se pouštíme úvozem do Přezletic. Nalevo se zvedá úvoz a tvoří mez pole, které pak pokračuje do dálky, a na jeho konci rostou stromy v jakémsi remízku. Chvilku na to koukám a pak dostávám nápad. Trochu se přikrčím, ostřím na mez a srovnávám vrcholek úvozu s remízkem. Mačkám spoušť a dostávám tento fakt zajímavý záběr.



V postprocesu hodně doostřuji a vytahuji černý bod až na konec posuvníku. Chci to, co má být tmavé, hodně zvýraznit. Přidávám kontrast a na konec ještě vymaskovávám stromy v pozadí a ještě jim přidávám na kontrastu. A na úplný konec přidávám vinětaci, neb tak je to v módě :)

Finálka je tady.






A básnička? Je zimní a je o tom, že na sníh se špatně kouká :)


Moje naivita - Sněhová pláň









Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Slunovrat

Jak jsem fotil letadla II