Uschlina

Uschlina


Zanechme za sebou teplé počasí posledních dní a přenesme se do Orlických hor, konkrétně do Deštného a otočme kalendář na prvního března roku 2016. Je krátce po obědě a zrovna jsem vyrazil ven na procházku s úmyslem něco vyfotit. 

Nejprve mířím do Jedlové ke sjezdovce, míjím stánek s občerstvením, který, pro příliš velkou frontu nechávám bez povšimnutí a pokračuji dál až k říčce Bělé. Tu přecházím po mostě a jdu dál po červené turistické značce. Už několikrát jsem po ní chtěl jít, ale buď bylo moc sněhu a jít se po ní nedalo, nebo bylo moc bláta a bylo to ještě horší.

Tentokrát je situace ideální. Je pod nulou a sněhu málo, takže mohu jít po louce, kudy značka vede, a nebořím se. Kochám se nejen krásnými výhledy, ale i drobnými detaily. Co se mi ovšem líbí nejvíc, je spojení sněhu, trávy a vody, což skýtala menší bažina, ze které vyvěral potůček, ale ať jsem se snažil sebevíc, kloudná fotka z toho nebyla.

Najednou mi v kapse začal zvonit telefon. Volal zákazník, že má s čímsi jakýsi problém. Že jsem na dovolené a zrovna na procházce ho nechalo chladným a klidně dál na mě chrlil svůj problém. Zastavím, snažím se nefunět a pokouším se mu pomoct, což se mi po nějaké době naštěstí daří. Během hovoru koukám na všechny strany a najednou to uvidím.

Uschlá travina, ne zrovna malá. Spíš bylina, než travina. Prostě taková uschlina. Naštěstí už telefonát končí, se zákazníkem se rozloučím a sápu se po foťáku. Zkusmo fotím, ale sníh je příliš šedý. Tlačím kompenzaci expozice až do +2 což pomáhá a já fotím tento snímek.





V postprocesu ještě přidávám na expozici, takže bílá je fakt bílá a pomocí křivky ztmavuji tmavé barvy, aby byl kontrast ještě kontrastnější. Nakonec doostřuji a je hotovo.





V básničce poukazuji na to, že se na vše dá dívat minimálně dvěma různými pohledy.


Moje naivita - Uschlina








Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Slunovrat

Jak jsem fotil letadla II