Kaštan

Kaštan


Mám rád kaštany. 
A teď nemyslím jen ty ledové nebo pečené. 
Takže abych se vyjádřil přesně - líbí se mi kaštany, konkrétně plody těchto mohutných stromů. 

Pokud mě paměť nešálí, tak jsem je vždycky sbíral. Začalo to s dědou ve Stromovce, kdy jsme šmejdili pod stromy a hledali ty krásné, hnědé kaštánky, ze kterých jsme pak dělali zvířátka. V té době jsme jich moc nenacházeli, protože se Stromovkou potulovala hejna aktivních pionýrů, kteří sbírali vše, co se kaštanům podobalo a plnili tak úkoly dané stranou, vládou a soudružkou učitelkou.

Nechme minulost minulostí a pojďme do přítomnosti. Konkrétně do 23.9.2016.
Jdu si takhle zvesela z práce a pod jediným jírovcem, který po cestě roste, vidím pár kaštánků. Počal jsem je tedy sbírat, dřív než je objeví nějaké dítě, a najednou vžžžžum ... těsně vedle ucha mi prohučí kaštan, ještě v obalu, a dopadne na zem. Sbírám ho a peláším domů.

Doma rozkládám "domácí studio", chvíli si hraji se světly, chvíli komponuji a chvíli ostřím, a pak z foťáku vylézá takováhle fotka.





V postprocesu vyvažuji bílou a chvíli si hraju s kontrastem. Poté převádím do černobíla a jen lehce doostřuji, protože fotka je ze stativu a je ostrá sama o sobě. Vypadá pak takhle.






Nejdřív jsem jí chtěl nazvat Oko mimozemšťana, nebo Oko draka, ale pořád jsem se sám se sebou nedokázal dohodnout a tak zůstalo u nepoetického, byť přesného, jména - Kaštan (vzkaz pro J. - opravdu to není Filip :) ).

Básnička  není ani moc básnička, ale o to víc je dada.



Moje naivita - Kaštan





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Slunovrat

Jak jsem fotil letadla II