Útěk z lucerny

Útěk z lucerny


Je sobota, poslední den roku 2016 a já jsem se, ze zcela nepochopitelných důvodů, probudil už před sedmou a ne a ne usnout. No co už, udělal jsem si snídani, kouknul, co je ve světě nového a pak jsem se rozhodl, že půjdu ven. 

Půjdu na Vyšehrad a pak se uvidí. Alespoň si budu moct udělat srovnání Vyšehradu před Silvestrem a po něm. Mám totiž takovou tradici. Vždy na Nový rok brzo dopoledne odcházím na novoroční procházku a baví mě, jak skoro nikoho nepotkám. Všichni ještě vyspávají, nikde ani živáčka a já mám ulici jen pro sebe. 

Ale o tom až v příštím příběhu. Teď je před oslavami a já jdu ven.

Venku mě čeká směs mlhy, nebo smogu, s velmi nízkou oblačností, tudíž i nedostatek světla. Nevadí, nebude to poprvé, ani naposled, co nevytáhnu foťák z brašny. Procházím Táborskou i Leopoldovou branou a zcela proti zvyklosti neodbočuji před rotundou svatého Martina doprava na hradby s výhledem na Nové město, ale jdu doleva kolem hřiště. 

A zrovna u něj vidím, jak se slunce snaží proklubat mlhou, smogem a mraky a jak se mu to občas podaří a občas ne. A teď se mi zrovna schovalo za lucernu veřejného osvětlení a mně se v tu chvíli vylíhnul v hlavě nápad. Vyfotím lucernu, vedle které bude slunce a bude se to celé jmenovat Útěk z lucerny. Bude to tmavé, vše budou jen siluety a do toho jen světlý puntík sluníčka. 

Jdu blíž k lucerně, ale když jsem u ní blízko, aby zaujala správný prostor ve fotce, tak je sluníčko už moc vysoko. Když jdu dál, tak je vše jak má být, ale lucerna je malinká. Kletě, už fakt potřebuju ten dlouhý objektiv. Volím tedy kompromis. Nebudu moc blízko, fotku budu dost ořezávat a abych nemusel ještě víc, tak budu fotit s foťákem nad hlavou. Ještě že mám výklopný displej. 

Fotím první fotky, ale vychází mi to moc světlé. Tlačím kompenzaci expozice hodně do mínusu, až jsem konečně spokojený.

Vypadalo to nějak takhle




Celková nálada i tóny fotky se mi tak líbily, že jsem fotku jen maličko doostřil a oříznul. A to bylo všechno, co jsem s ní dělal.Výsledek je teda skoro stejný.




No a básnička mi přišla do hlavy tak nějak sama. Zvlášť po tom, co jsem málem šlápnul ... však vy víte kam :)



Moje naivita - Útěk z Lucerny








Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Slunovrat

Jak jsem fotil letadla II