Střílna z ŘOPíku

Střílna z ŘOPíku


Dnešní příběh bude krátký a jednoduchý, stejně jako je jednoduchá fotka, o kterou se jedná.

Byla zima, třináctého února roku 2016 a já trávil víkend u J. a D.. A aby jsme se jen neváleli na gauči u televize, tak jsme se rozhodli, že se pojedeme podívat do Berouna. Jak jsme řekli, tak udělali. Teple jsme se oblékli, vzali si sebou svačinu a staré pečivo pro kachny a vyrazili jsme.

V Berouně jsme přes náměstí došli k Berounce, přešli jí po lávce a proti proudu jsme se šli podívat k jezu. Chvilku jsem tam koukal do rybího přechodu, jestli se náhodou nějaká ryba neodhodlá přes něj přejít, ale asi na ně byla zima. Tak mě napadá, fungují vůbec tyhle přechody? Dokážou je ty ryby najít? Budu si to muset někde dohledat.

Vracíme se zpátky po proudu a já se, jako snad pokaždé, zastavuji u ŘOPíka, který je hned u vody. Odbočka - obdivuji tyhle stavby. Dokonce jsem jeden už s D. prozkoumal, ale to nebylo tady v Berouně, bylo to v Rabštejně nad Střelou, kde jsme byli na výletě. Fakt nechápu, jak se tam vešlo sedm chlapů s plnou výzbrojí a výstrojí. Konec odbočky. 

Chodím kolem a koukám, jak bych ho vyfotil. A protože jsem ho už několikrát fotil ze všech stran, tak se zaměřuji na způsob, hlásaný p. Neffem a to je "Vidět jinak". Koukám, koukám a najednou mi padla do oka střílna. Jednoduché linie, pravoúhlost, prostě krásná a jednoduchá geometrie. Rovnám střílnu do hledáčku a fotím.

Nejlíp dopadla tahle fotka.






V postprocesu ještě dorovnávám linie, převádím do černobíla, přidávám kontrast a doostřuji.







Na tuhle fotku jsem narazil, když jsem vybíral fotky do kalendáře pro rok 2017 a bylo mi jasné, že v něm musí být. A taky mi bylo jasné, že málokdo pozná, co to je, tudíž je v básničce i vysvětlení.


Moje naivita - Střílna z ŘOPíku




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Slunovrat

Jak jsem fotil letadla II