Modrovláska

Modrovláska


Je středa, jedenáctého října roku 2017, a zrovna mám dovolenou. Mám jí celý týden, protože v létě jsem vlastně žádnou neměl, takže jsem se na ní už dopředu těšil a plánoval, jak budu každý den někde fotit. Je středa ráno a nemám ještě ani jednu fotku. V pondělí a v úterý bylo tak hnusně, že jsem ani nikam nešel a proto je dnes ten první den dovolené, kdy beru foťák a vyrážím ven. 

A nejdu nikam daleko. Rozhodl jsem se, že prozkoumám Bastion na Karlově, což je od mého domova jen kousek. Takže ještě skočím na nákup, zalenoším si, dám si oběd, odpočinu si a někdy po druhé odpolední se už konečně dostávám ven.

Jdu směrem k Nuselskému mostu, přecházím ho a chvilku se motám kolem kostela Panny Marie a sv. Karla Velikého. A potom beru směr Bastion. Prolézám kde se co dá a kochám se krásnými výhledy na Vyšehrad a Prahu všeobecně. Pochopitelně také všechno fotím.

Co mě ale zaujme víc, než pražská panoramata, tak to jsou kovové sochy od Radka Andrleho, které v Bastionu tvoří malou expozici. A nejvíc mě zaujala tato modrovláska.




V postprocesu fotku zesvětluji a naopak ztmavuji přepálená místa. Trošku si ještě hraju s kontrastem, nakonec jí doostřím a je hotovo.




Tuto fotku jsem někdy na konci ledna 2018 zveřejnil ve facebookové skupině "Z metropole", kam občas dám nějakou fotku z Prahy.

A pak jsem se na ní díval a díval a přemýšlel, jestli měla ta Modrovláska i modrý klín. 
A jelikož jsem nevěděl, tak jsem se jí podíval na obočí, které prý prozradí všechno. 
A obočí evidentně nemá, takže asi nemá i modrý klín.
A tak jsem o tom i napsal básničku. Akorát jsem tam obočí zaměnil za řasy, protože se to tam hodí víc.

A tady jí máte.

Moje naivita - Modrovláska



A co bylo dál?
Prošel jsem si ještě park Ztracenka, skutálel se dolů na Albertov, přešel tramvajové koleje a začal stoupat nahoru na Vyšehrad. Po cestě se stavil v kavárně Kafesha, dal si výbornou kávu a limonádu, koupil si tam drahou, ale výtečnou čokoládu a přes Vyšehrad nakonec došel až domů.

A druhý den jsem vyrazil fotit podzim ve Stromovce.









Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Noční Kozelská náplavka

Slunovrat

Jak jsem fotil letadla II